18 Şubat 2011 Cuma

***




Bazı şekilleri artık biliyor.. Karıştırmıyor da. 1 sene oldu, değişik yöntemlerle öğrettim geometrik şekilleri. Ama en etkilisi, soldaki boyama.. dergi yokken bile, bu şekilde çizip öğretmiştim.
Sağdaki örnek de güzel.. Bunu yaptıktan sonra, eve de baktık.. eşyalara.. "Esma, masa ne şeklinde? televizyon ne şeklinde? arabanın tekerlekleri ne şekilde? kapı? halı? " hepsinin ne şeklinde olduğunu biliyor. Bu yaşlardaki çocuklar, öğrendiklerini çok çabuk unutuyorlarmış, o yüzden gün içinde de her gün tekrar ediyoruz.





Bilgisayardan aldığım çıktılarla bir sürü çalışmalar da yaptık. Ödev gibi oluyor bu onun için, bir kaç tane böyle kağıtlar hazırlıyorum, "bu senin ödevin, odanda benim yardımım olmadan hazırla gel" diyorum.. bittikten sonra kontrol ediyorum ve puan veriyorum .)) hatta ana okulu dergileri ile olan çalışmalarımızda bile, 10 dergiyi tamamladıktan sonra sürpriz hediye var ona.. İstediği oyuncağı satın almak gibi mesela.





Yap-boz gibi.. hem arabasını kurup oynuyor, hem de şekilleri öğreniyor. Şekilleri öğrendik bitti, darısı harflerin ve sayıların başına.