5 Şubat 2011 Cumartesi

***

Bilgisayardan aşağıdakı resmin çıktısını aldım, EsmaNur'la boyadıktan sonra tuvalet duvarına yapıştırdım. Her ne kadar, temizliğini henüz kendi yapamasa da, görerek öğreniyor, büyüyünce yapıcam diyor.
Tuvalet adabı ve bildiyim sünnetlerden bazılarını anlattım (tabi yaşına uygun olanları), sık-sık da hatırlatıyorum.

*Yeni tuvalet terlikleri aldım,tuvalete girerken onları giymesi gerektiğini söyledim.

*Tuvalete sol ayakla girilmeli, sağ ayakla çıkılmalı.

*Tuvalette konuşmamalı. ("Tuvaletimizi yaparken konuşmamak daha güzeldir"dedim.)

*Tuvaletten çıktıktan sonra "Elhamdulillah" denmeli. ("Gün içinde bir kaç kez yemek yedin, meyva yedin,su içtin, hepsi karnında birikti. Onların hepsi karnında kalırsa, balon gibi şişer şişer, sonra da boooom diye patlar. Tuvalete çıkınca, karnın boşalır, temizlenir, rahat olursun.Yeni yeni yemekler için, jelibonlar için karnında yer açılmış olur. Bunun için Allah'a teşekkür ediyoruz, şükr ediyoruz"dedim)

*Sonda da, tabiki, eller yıkanır ve kurulanır.