8 Ocak 2013 Salı

***

Onları (çocukları) bize gözleri gören, kulakları işiten, elleri-ayakları tutan, bedeni sağlıklı, aklı ve zihni güzel birer çocuk olarak teslim etmiştir. Emanetçi olan bizler ise maalesef, gören gözleri Hakk'ı görmez, işiten kulakları Hakk'ı işitmez, tutan el ve ayakları Hakk uğrunda hareket etmez, sağlıklı bedeni ve aklı Hakk yolunda harcanmaz hale getiriyoruz.

*

Rasulullah (s.a.w) şöyle buyurdu:

"Kıyamet günü Allah kulu hesaba çekerken şöyle sorar: "Ey kulum! Sana göz-kulak, mal ve çocuk vermedim mi? Sana eş vermedim mi? Arazi ve hayvanları senin hizmetine vermedim mi? Başkanlık yapmana, ganimetten dörtte birini almana müsaade etmedim mi? Sen şu günde benimle karşılaşacağını ummuyor muydun?"
Kul: "Hayır" deyince Allah şöyle buyurur: "Bunca nimete rağmen sen beni unuttun, bugün de ben seni unutuyorum!" 1919 (Müslim/Zühd 16)

*

"Ey iman edenler! Kendinizi ve ailenizi yakıtı insanlar ve taşlar olan ateşten koruyun. O ateşin başında acımasız, güçlü, Allah'ın kendilerine emrettiğine karşı gelmeyen ve emredildiklerini yapan melekler vardır." (Tahrim,6)
(kitap-Eyvah çocuğumu şeytan mı eğitiyor)