21 Mayıs 2011 Cumartesi

***




Allahın ilk yarattığı şey kalemdir. (Yüce Allah kalemi yaratınca) ona: Yaz! emrini verdi. (Kalem):Ey Rabbim, neyi yazayım, dedi (Yüce Allah da:) Kiyamet kopuncaya kadar (olacak) her şeyin kaderini yaz! buyurdu. (Tirmizi. Kader)

EsmaNur'a (3) Kader bahsini anlatmak için henüz çok erken olduğunu düşündüğüm için, sadece kalemi anlattım:
"Henüz sen ve ben yok iken, hatta bütün insanlar, hayvanlar, dünya bile yok iken, Allah her şeyden önce kalemi yarattı. Kalem çok değerli kızım.. Onu hep güzel şeyler yazmak için kullanalım. Harfleri öğrenelim harfleri yazalım, güzel resimler çizelim mesela.

O Rab ki kalemle yazmayı öğretti. - Alak suresi, 4.ayet.

Yani yazmayı bile bize Allah öğretmiştir. "

Dergiler toplarım hep, eski-yeni, yemek-moda, çocuk-büyük farketmez. Zaten çocuklar gibi, makasla resimleri kesip çıkarmaya da bayılırım :) Yukarıdakı resimler de onlardan kalma. Esma yapıştırdı, Ayeti ve hadisi yazdım, odasının duvarına yapıştırdık bile.

Kalem yüce Allahtan gelmiş pek büyük bir nimettir.Eğer o olmasaydı ne bir din dimdik ayakta dururdu, ne de hayat düzene girerdi.Yüce Allah kullarına bilmediklerini öğretmiş olmayı, onları cahilliğin karanlığından ilmin aydınlığına çıkarmış olmayı lütuf ve kereminin kalemine delil göstermiş, kendisinden başka hiç kimsenin bilemeyeceği kadar pek büyük faydalar ihtiva eden yazma ilminin üstünlüğüne dikkat çekmiş olmaktadır.(Katade)





1,5 yaşındayken bile makasla kesmeği öğrenmişti. İlk alıştırmaları da böyle yapmıştı.. İnce olmayan kağıtları uzun şeritler halinde kesip, kalemle işaretliyordum. İşaretlediğim yerlerden düzgün şekilde kesmeye çalışıyordu.. Yine tekrarlamış olduk, hatta bugün yarışma gibi oldu.

Sen bunları kes, ben de mutfakta babanın kahvaltısını hazırlıyim dedim. Erken bitiren yıldızlı çıkartma kazanıcak dedim. işe yaradı :)

Küçük çocuklara makasla kesmeyi öğretmek için güzel alıştırmalar..