6 Mart 2011 Pazar

***




Güneş parladı... sadece 1 gün! Balkondan toprağı getirdim, küçük saksılar, pet bardaklar.. 5 gün önce ıslak pamuk arasında beklettiğim fasulyeler...

Toprağa dokunmak, toprakla oynamak güzeldi. İkimiz de çok özlemişiz.





Parmağıyla delikler açtı toprakta, ben fasulyeleri yerleştirdim.Hemen toprakla kapattı köklerini; "Üşürler anne, çabuk kapatalım".

***

Kızım, bunlar fasulye diyorum, ama o ısrarla maydanoz olduklarını iddia ediyor.Öyle olsun bakalım, dedim.

***

Yavru köpeğini büyütüyor, yavru kedilerini büyütüyor, küçük fasulyelerini büyütüyor. Büyüyor... sevgiyle büyütüyor





"Şimdi ekmekte olduğunuz (tohum)u gördünüz mü? Onu sizler mi bitiriyorsunuz, yoksa bitiren Biz miyiz? Eğer dilemiş olsaydık, gerçekten onu bir ot kırıntısı kılardık; böylelikle şaşar-kalırdınız." (Vakıa Suresi, 63-65)